Een bewogen woensdagnamiddag - Reisverslag uit Belgiek, België van Watersportklassen Mariagaarde - WaarBenJij.nu Een bewogen woensdagnamiddag - Reisverslag uit Belgiek, België van Watersportklassen Mariagaarde - WaarBenJij.nu

Een bewogen woensdagnamiddag

Door: juf Kris

Blijf op de hoogte en volg Watersportklassen

14 Mei 2014 | België, Belgiek

Deze middag een fikse regenbui. Gelukkig was deze snel voorbij zodat de sporten terug van start konden gaan. De kajakkers starten vlot voor een expeditie in de natuur met zelfs een bruggetje waar iedereen onderdoor moest. De mountainbikers trokken hun fluo aan, helm op en weg waren ze. Ook onze windsurfers wisten reeds wat doen dus zij konden ook direct starten. De zeilers waren gemoedelijk aan het ronddobberen en de roeiers kregen eerst de nodige technische uitleg. Maar wat niemand had zien aankomen....was de felle wind. De surfers gingen steeds de verkeerde kant uit, de roeiers geraakten niet gestart, de zeilers kregen felle windstoten te verduren. Hierbovenop nog eens een fikse regenbui, het was een bewogen namiddag voor sommigen. Tussen de wind en regen in slaagden toch enkele dappere roeiers erin om van de steiger weg te geraken. Bij de zeilers waren het toch wel wat bange momenten en iedereen ging vlug naar de kant. Maar er zijn echt dappere kinderen bij. Enkelen overwonnen hun angst en zeilden vrolijk verder. Op dit moment is de zon van de partij, maar er is nog wel wat wind.
Straks na het eten gaan we de blog nog eens voorlezen, gevolgd door een heuse fuif met muziek, een hapje en een drankje. Resultaat hierover morgenvroeg. dan zijn we er weer met ....meer

• 14 Mei 2014 - 17:41

Valerie (grote Zus Van Natalie):

Hallo lieve zus,

Amai wat een leuke foto's allemaal en jij gaat nogal forsballen krijgen op het einde van de week van da roeien en kajakken.
    En straks een leuke fuif dat heb ik ook gedaan toen ik op sportklassen was :).
    nog veel plezier daar tot binnen 2 daagjes.
    Jonas zegt dat je je goed moet amusere

Dikke kus
    Valerie en Jonas (zus en schoonbroer van Natalie)

• 14 Mei 2014 - 17:44

Nancy (mama Mathias):

amai lieve schat je hebt hier al veel grenzen verlegt wij zijn super fier op u heb je onze brief aangekregen en was de verassing die er bij zat leuk wij missen u allemaal geniet er nog van het zal snel vrijdag zijn dikke kusjes
    mama,papa,en glennxxxxx

• 14 Mei 2014 - 17:49

Julie (zus Natalie):

Dag kleine zus,
    Ik heb gezien dat je al veel plezier hebt gemaakt deze week!
    Hopelijk ben je nog niet al te veel in het water gevallen want dat zal el koud geweest zijn!
    Straks nog een fuif, je bent nog wel geen 16 he hahah.
    Maar maak maar veel plezier!
    Tot vrijdag

Ik hou van u!
    Dikke kussen Julie

• 14 Mei 2014 - 17:53

Moemoe Vava Van Sietse Claessen:

Hallo Sietse

wij hebben de foto's al bekeken en amai je hebt al goed meegedaan wij zijn trots op ons petekindje.
    doe zo verder meisje.
    Geniet ervan het zal snel gedaan zijn.
    dikke kus moemoe & vava xxxxx

tot horens dada

• 14 Mei 2014 - 18:00

Wendy(mama Ruben):

Hey Ruben
    wat een serieus gezicht op de foto, kwam het door het weer of lukte het niet zo goed.
    Vanavond nog een leuke fuif en dan maar lekker uitrusten voor de volgende watersport die morgen op het programma zal staan. We tellen af naar vrijdag, Kyara vond het niet leuk dat ze vandaag alleen op mountainbike training moest. Amuseer u nog maar goed en dan volgt er nog een spetterend weekend.
    Groetjes en dikke kus
    Mama Papa lander Kyara en Kenza

• 14 Mei 2014 - 18:02

Heidi (mama Van Jef):

Hoi Jef,
    Wat een weer, wat een weer!!!!!
    Ik zie dat je in de gietende regen met je kajak te water wordt gelaten. Hopelijk ben je niet te nat geworden. Wie gaat er na deze week de sterkste armspieren hebben denkt ge? Jaja ik denk dat gij dat gaat zijn.
    Tof van de kok dat hij een croque zonder kaas heeft gemaakt.
    Amuseer u straks nog op de fuif en dan goed slapen. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken na al dat gesport.
    Wij gaan ons nu klaarmaken voor de training, maar morgen ben ik er weer.
    Dikke kus mama, papa en Julie xxxxxxxx

• 14 Mei 2014 - 18:02

Verstrepen Brigitte:

Hey Maartje,

Dat ziet er daar allemaal heel plezant uit. Geniet er goed van hé !

Groetjes
    nonkel Roger tante Brigitte

• 14 Mei 2014 - 18:37

Kathleen:

Oh lala,

Alleen de allerdapperste trotseren een storm en sporten dan weer vrolijk verder.
    Ik ben echt trots op alle kinderen die zich daar enorm inzetten en er helemaal voor gaan. Geniet nog met volle teugen en wees toch ook voorzichtig hè mannen en vrouwen.

groetjes,
    kathleen

• 14 Mei 2014 - 18:38

An (mama Marthe):

Amai dat klinkt wel spannend zo met die felle wind! Het zou me verbazen dat alle bootjes recht gebleven zijn. Zulke wind op het water trotseren, knappe kinderen zijn jullie!
    Veel moed voor morgen, benieuwd wat er dan op het programma staat. Maar eerst vanavond goed shaken op de fuif! :)

groetjes mama, Emma en Fien

• 14 Mei 2014 - 18:39

Fam. Boyd:

Dag Boyd,

Wij vermoeden dat gij u onzichtbaar kunt maken daar. Nog geen enkele foto van jou op het water gezien.
    Hopelijk zien we onze waterkip morgen op de foto?

Verder is hier alles oké. Tot vrijdag.

groetjes

• 14 Mei 2014 - 19:31

Moemoeke En Vavake:

Dag Mathijs,

Heb je je al goed geamuseerd, ben je al gaan zeilen, volgens de foto's heb je al goed gebiked en gekayaked.

Gisteren zijn we gaan babysitten bij Freya want ze was nog een beetje ziek.

Wij hebben net bij uw moeke en papa en Marjolein lekkere witlooftaart gegeten.

Nog veel plezier vanavond en morgen zal het een mooie dag worden

Vele groetjes

Moemoeke en vavake

• 14 Mei 2014 - 19:53

Anja (mama Maartje ):

Hoi Allemaal
    Gelukkig zijn jullie allemaal terug goed aan wal gekomen. Dat zal wel even eng geweest zijn.
    Feest de spanningen maar goed weg straks op jullie Fuif.
    Overdag veel plezier.. s' avonds veel plezier.. . en ik denk in jullie bedjes ook nog napraten en giechelen wat willen wij als ouders in de thuis haven nog meer horen en zien ( foto's) .
    Vooral veel plezier maken lachen en genieten..
    Veeeel Dikke Kussen Mama en Chrisje
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 14 Mei 2014 - 19:55

Steven(papa Fleur):

Dag Flodderke, weer goe gesport vandaag zie ik (mooie foto). Hier thuis hebben we de tenten ook al gezet. Hopelijk heb je nog een paar zonnigere dagen want nat was het zeker. Veel plezier op het feestje straks en niet te zat he suske!! Groetjes, papa.

• 14 Mei 2014 - 19:56

Anna( Zus Artyom):

Hallo mijn lieve broer Artyom,

Ik kijk elke dag met papa en mama naar de foto's ,lees de verslagen en ben blij dat jullie daar veel plezier hebben.

Geniet van deze mooie dagen!!!!

Wij missen jou!!!!!!

Kusjes van mij, papa en mama!!!!!

Anna

• 14 Mei 2014 - 20:01

Hilde (mama Gaëlle):

Hoi Gaëlle,

Aan de foto's te zien hebben jullie al veel pret beleefd. Gelukkig dat je een echte waterrat bent, want voor mij zouden deze dagen een echte hel zijn ;). En viel het mee met de wind zo alleen in een kajak?
    Ik lees dat jullie deze avond gaan fuiven. Spannend!!!! Veel plezier met je vrienden!

mama, papa en Cedric

• 14 Mei 2014 - 20:11

Katrin (mama Van Wout):

Hallo Wout,
    Vandaag heb ik je een beetje moeten zoeken op de foto's. Ben je weggewaaid?
    Spring de volgende dagen maar regelmatig voor de lens!!!!!
    Goed fuiven deze avond hé maat en nadien goed slapen!
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag en de reeks foto's!
    Tot morgen op de blog xxx mama, papa en Jelle

• 14 Mei 2014 - 20:20

Mama Van Nicolas Schoofs:

Hallo Nicolas en iedereen,
    Wat een leuke foto's !
    Nicolas was heel dapper op het water precies; aan zijn blinkende oogjes te zien heeft ie het helemaal naar zijn zin.
    Nog 2 nachtjes slapen en onze lieve schat is terug;
    Wij missen je allemaal Nicolas maar we zijn zo blij dat je het plezant vindt;
    geniet er nog van he dikke vriend
    dikke nachtzoen van mama
    en knuffel van Antonie
    en pootje van Sjarlot

• 14 Mei 2014 - 20:26

Mama Quinte:

T ziet er allemaal leuk uit op de foto's, hopelijk is alles ook goed meegevallen :-) Goed fuiven en vroeg onder de pluimen om morgen nog meer leuke dingen te gaan doen.
    Slaaplekker Quinte

• 14 Mei 2014 - 20:32

Peggy (mama Natalie:

Dag lieve schat (Natalie)

Amai seg als je nu geen water genoeg hebt gezien deze week. Maar leuk is het wel als je de foto's bekijkt. En het roeien vraagt precies opperste concentratie aan uw snoetje te zien.
    En fuiven vanavond, je zussen zijn jaloers, vooral Julie want die moet nog wachten om te fuiven tot ze 16 is dus geniet ervan het is waarschijnlijk je laatste tot je ook 16 bent haha.
    Geniet nog van de laatste 2 dagen en we kijken weer vol verwachting uit naar het volgende reisverslag.

Dikke kus van mama ly xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 14 Mei 2014 - 20:36

Fam Jethro:

hey Jethro,

wel jammer van het slechte weer hé, maar blijkbaar storen jullie zich daar niet aan,
    je vind het precies allemaal wel tof die watersporten.
    Maak er een tof feestje van vanavond, veel plezier!!!

dikke kus mama, papa en de zussen

moeke en vake vinden de foto's ook kei tof !!

• 14 Mei 2014 - 20:42

Liesbeth (mama Aagje):

Hallo lieve zus, dat was weer een spannende dag precies ! Heel leuke en mooie foto's, ik denk dat vrijdagavond de wasmachines tegen 200 per uur overal zullen draaien !! Met ons Silke is ook alles tip top in de limmerik. Goe fuiven en nie te zot :) tot morgen, mama & papa

• 14 Mei 2014 - 21:06

Daan (broer Kobe):

Dag Kobe,

Bent ge onder het bruggetje geraakt, dat ziet er wel spannend uit.
    En straks goed feesten op de fuif.
    Ge zult vrijdag een verrassing in de bus krijgen van onze Loewie en mij.

• 14 Mei 2014 - 21:12

Jade En Jora (vrienden Kobe):

Hoi Kobe,

Dat ziet er daar wel super uit !!! Gij gelukzak, een week geen les en huiswerk !!! Geniet er maar van ... de komende dagen zal het goed weer worden, dan is het wat leuker om in het water te vallen :-)

Nog veel plezier daar, en goed fuiven hé !!!

Groetjes van Jade en Jora

• 14 Mei 2014 - 21:21

Quinten:

Dag céné ik hoop dat je je al goed geamuseert hebt daar op watersportklassen ik zal wel is langskomen als ge trug bent e groetjes

Groetjes Quinten

• 14 Mei 2014 - 21:21

Lore En Patrice (zus En Mama Robbe):

Dag Robbe,

Was het kajakken leuk?
    Waarschijnlijk ben je helemaal nat geworden, want jij bent een echt waterkieke!
    Wel spijtig van het slechte weer in de voormiddag hé!
    Je hebt deze avond voor de fuif toch een date meegevraagd? :D
    Veel plezier nog broertje!!!

veel liefs mama, papa, lore en broers

• 14 Mei 2014 - 21:32

Hildegard, Snoopy En Saartje:

Slaap lekker allemaal!
    Veel plezier morgen en hopelijk is de zon morgen nog wat meer van de partij!!

Pootjes en likjes van Snoopy en Saartje ( woef woef )
    Hildegard

• 14 Mei 2014 - 21:36

Ilse(mama Van Andries:

Hoi Andries,
    Hoe gaat het daar met jou. Volgens de foto's amuseer jij je wel. Het ziet er daar keitof uit ! Vandaag heb ik lang in de file gestaan met Lennart. Hij moest een andere broek hebben voor bij zijn kostuum. Veel plezier nog daar hé !
    Dikke kus van mama en de mannen

• 14 Mei 2014 - 21:54

Gerd (oma Van Jelle):

Dag Jelle,
    Juist nog naar de foto's gekeken.
    Het is precies weer een onvergetelijke dag geweest.
    En dan nu nog een fuif, amaai, kei tof.
    Nils en Senne hebben je wel gemist deze namiddag.
    Slaapwel, Mamsy xxx

• 14 Mei 2014 - 22:07

Ilse (mama Van Nele):

Amai Nele,
    Dat was precies een spannende dag! Zo veel wind ... kwamen jullie bootjes dan niet in de problemen? Misschien was de 'reddingsboot' van het leger nog in de buurt om jullie op het droge te brengen... Hopelijk liep het avontuur goed af!
    Ik zag je klaarstaan met reddingsvest maar zonder regenjas. Doe die op het water toch ook maar aan hoor!
    Hopelijk kunnen jullie de laatste dagen nog genieten van zon op of in of naast het water!
    Geniet er nog van; 't is voorbij voor je 't weet!
    Veel liefs van mama, papa, broer en zus

• 14 Mei 2014 - 22:35

?:

Dag jufkes en meester ,
    Het is weer leuk om te lezen hoe jullie je amuseren met die bende.
    Kris moet maar eens gaan solliciteren bij de VRT. Knappe verslagen!
    Juf ils hebt je nog geen spijt? We missen je!!!!.!!!!!!!!!!!!!!

• 15 Mei 2014 - 07:47

Yves (papa Van Viktor):

Hey Viktor,
    Alles kids ginder? Amai, hoop dat je niet van uwe fiets bent gevlogen. Zat je ook in de zeilboot? Dat ziet er ook erg plezant uit... en in die kayakken onder dat bruggetje. Het is een lollige bedoening. En ik denk dat de juffen zich ook amuseren. Hopelijk blijft het weer vandaag een beetje goed. Jullie hebben alles gehad hé. Regen, hagel, wind, zon,... regelrecht avontuur. Tot snel en dikke kussen van Mama, Fleur en mij. Papa.

• 15 Mei 2014 - 07:59

Lore (zus Fleur):

hej kleine, me u zus lore hier :)

hopelijk heb je al veel leuke dingen gedaan
    ik heb gehoord dat je hebt gemoutenbiked, en ik hoop da ge goe onder het slijk hing :D
    we missen je hier en we zijn blij da je morgen terug naar huis komt!

groetjes, lore xx

• 15 Mei 2014 - 08:06

Wendy(mama Fleur):

Goeimorge lieve fleur de zon is al van de partij hier hopelijk daar ook.Geef er nog een goei lap op vandaag he sportiveling en morgen ben je terug bij ons YES.Tot straks dikke kusjes xxxx mama.

• 15 Mei 2014 - 08:17

Mama Kobe:

Goedemorgen allemaal,

Goed uit de bol gegaan gisterenavond ? Na zo'n avontuurlijke dag zal dat wel eens nodig geweest zijn. Het leek wel spannend gisteren op het water met die hevige wind. En Kobe ben je onder het bruggetje geraakt met de kajak ?
    Veel plezier vandaag met het roeien of zeilen.

groetjes,
    Mama, papa en Daan

• 15 Mei 2014 - 08:28

Inge En Dave, Mama En Papa Van Sietse:

Hoi Sietse, en de rest ...

Lukt het daar nog allemaal? Toch nog geen overdosis water gehad? Lekker geslapen na het feestje gisteren?? We tellen de nachtjes af en hopen dat jullie nog supertoffe dingen zullen doen!

PS: alles goed onthouden want je moet alles vertellen

Kus, mama en papa xxx